مجله اینترنتی رویش

رویش جوانه‌های سلامتی

مجله اینترنتی رویش

رویش جوانه‌های سلامتی

۵۷ مطلب در آذر ۱۳۸۸ ثبت شده است

این قسمت چهارمین بخش از مجموعه تصاویر انگل شناسی می‎باشد که تصاویر آن توسط نویسندگان و کادر اجرایی وبلاگ تهیه و جمع آوری شده است. امیدواریم این مجموعه تصاویر مفید واقع شود.

                                          با تشکر از مسئولین آزمایشگاه انگل شناسی

برای مشاهده تصاویر به ادامه مطلب مراجعه کنید . . .

بلندترین شب سال را عزادار حسینیم.

  • حامد عبیری

گلبول‌های قرمز سنتتیک!

دانشمندان موفق به ساخت ذرات انعطاف‌پذیری شده‌اند که مانند گویچه‌های قرمز طبیعی قادر به حمل اکسیژن، داروها و مواد دیگر مورد نیاز بدن هستند.

به گزارش ساینس‌دیلی، محققان دانشگاه‌های سانتاباربارا و میشیگان در تلاشی مشترک موفق به ساخت ذراتی شده‌اند که بسیاری از ویژگی‌های گلبول‌های قرمز مانند نرمی و انعطاف‌پذیری را دارا می‌باشند و در بسیاری از موارد می‌توانند از عهده انجام اعمال کلیدی آنها مانند حمل اکسیژن برآیند.

بقیه در ادامه مطلب . . .

  • حامد عبیری
زیتون ؛ میوه ای کهن در بازار مدرن
زیتون درختچه ای است به ارتفاع تقریبا سه متر که هنگامی که در شرایط مساعد پرورش می یابد ارتفاع آن به حدود 12 متر و قطر تنه اش به 3 متر می رسد.
• چوب این درخت بسیار سخت، مقاوم و به رنگ زرد است که خطوط قهوه ای رنگی در آن وجود دارد. از چوب زیتون برای تهیه اشیاء چوبی ظریف استفاده می شود.

• زیتون معمولا در اوایل تابستان شروع به گل دادن کرده و میوه آن نیز کم کم ظاهر می شود.

بقیه در ادامه مطلب . . .

  • حامد عبیری
فواید پوستی ورزش

نگاهی به نقش ورزش در مبارزه با آکنه و علایم پیری پوست

نقش ورزش کردن به عنوان عاملی برای جلوگیری از افزایش وزن، ساخت عضلات، پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت و موارد دیگر، به اثبات رسیده است. اما امروزه پزشکان بر این باورند که ورزش کردن علاوه بر این مزایا، نقش مفیدی در سلامت پوست بدن افراد دارد.

جالب است بدانیم که ورزش برای کاهش جوش‌های پوستی و آکنه و مبارزه با علایم پیری مفید است و کارشناسان بهداشتی معتقدند که ورزش کردن منظم نقش زیادی در سلامت پوست دارد. ورزش موجب می‌شود که پوست جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد و در نتیجه خود فرد هم احساس خوبی داشته باشد.

بقیه در ادامه مطلب . . .

  • حامد عبیری

تصویری شگفت‌انگیز از قلب انسان

آنژیوگرافی قلب سالم، رگ‌های خونی قلب را با دقتی بی‌نظیر به تصویر کشیده است.

در این تصویر آنژیوگرافی از قلب انسان، رگ‌های خونی با بیشترین جزئیات ممکن به تصویر کشیده شده‌اند. برای تهیه این آنژیوگرام یا رگ‌نگاری پرتوی ایکس، پزشکان نخست مایع رنگینه کدر و خاصی را به بیمار تزریق می‌کنند. این ماده رنگینه، مانع از عبور پرتوهای ایکس می‌شود و درنهایت، تصویری دقیق از رگ‌های خونی قلب بدست می‌آید، بخصوص سرخ‌رگ‌های اکلیلی بزرگ راست و چپ قلب.

بقیه در ادامه مطلب . . .

  • حامد عبیری

این آدامس، جان مبتلایان به مالاریا را نجات می‌دهد

این آدامس، یک کیت تشخیص طبی ارزان است که با تشخیص بیماری مالاریا،روشی کم‌هزینه و همه‌گیر را برای تشخیص این بیماری و نجات مبتلایان به آن در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار خواهد داد.

به گزارش دیسکاوری، اندرو فانگ و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس با حمایت مالی بنیاد بیل و ملیندا گیتس در حال تکمیل و توسعه مالیوا هستند- صمغی که می‌تواند بسیار ارزان و مؤثر ابتلا به بیماری مالاریا را تشخیص دهد - و امیدوارند این کار آغاز تولید کیت‌های تشخیص طبی دیگری نیز باشد. 

بقیه در ادامه مطلب . . .

  • حامد عبیری
آوودکادو چیست؟

این میوه بومی کشورهای حوزه کاراییب، مکزیک، آمریکای جنوبی و مرکزی می باشد. شکل آوودکادو کمابیش از گرد تا تخم مرغی و یا گلابی و به اندازه گلابی یا بزرگتر می باشد. این میوه منحصر به فرد دارای گوشتی به رنگ زرد مایل به سبز، روغنی و نرم با طعمی ملایم است که هسته بزرگ و سنگ مانندی را احاطه کرده است. محتوای این میوه به طور قابل ملاحظه ای چرب تر از اکثر میوه های دیگر است که بخش اعظم این چربی به صورت چربی غیر اشباع بک واحدی بوده و به همین دلیل در رژیم غذایی گروههای مختلفی که در مصرف غذاهای چرب دیگر (گوشتها و ماهی های پرچربی، لبنیات و غیره) محدودیت دارند، نقش مهمی را بازی می کند. آووکادوبه خاطر دارا بودن محتوای بسیار چرب آن در غذاهای گیاهخواران خیلی پرطرفدار است و در واقع جایگزین فوق العاده ای برای گوشت ها در ساندویچ ها و سالادها محسوب می شود. این میوه شیرین نیست اما چرب بوده و دارای بافتی نرم و تقریبا خامه مانند می باشد . انواع مختلفی از اوودکادو وجود دارد که رنگ انها بین سبز تیره ،بادمجانی و سیاه متغیر است .هر نوعی از آوودکادو را که انتخاب می کنید ، اطمینان حاصل نمایید که پیش از خوردن، کاملا رسیده است. این میوه زمانی رسیده است که هنگامی که آن را فشار می دهید، فرو برود.

بقیه در ادامه مطلب . . .
  • حامد عبیری

تخم گشنیز

۲۸
آذر
 تخم گشنیز

مهمترین مواد موثر و ترکیبات شیمیایی:

1- لینالول
2- آنتول کامفر کامفن کومارین ها
3- اسیدهای چرب اولئیک، لیندیک، پتروسلینیک
4- فلاونوئیدها شامل: کریستین ، روتین
5- کلروژنیک اسید و کافئیک اسید

6- انواع ویتامین و مواد معدنی بتاسیتوسترول

بقیه در ادامه مطلب . . .

  • حامد عبیری

خواص کاهو

۲۸
آذر

در ادامه معرفی خواص میوه‎ها و سبزیجات این بار به سراغ  کاهو رفته ایم تا خصوصیات این سبزی مفید را برای شما شرح دهیم.

بقیه در ادامه مطلب . . .

  • حامد عبیری
ایدز Aids – (2)

یکی از اولین راه های شناخت یک بیماری ، شناخت علائم و مراحل مختلف سیر بیماری است . با این شناسایی میتوان از گسترش و توسعه بیماری در مراحل اولیه جلوگیری نمود .علائم آلودگی بیماری ایدز بسیار پیچیده است و دارای مراحل چندی است که الزاماً همه آنها در افراد آلوده مشاهده نمی شود.

بقیه در ادامه مطلب . . .

  • حامد عبیری