مجله اینترنتی رویش

رویش جوانه‌های سلامتی

مجله اینترنتی رویش

رویش جوانه‌های سلامتی

۲۲۲ مطلب در فروردين ۱۳۸۹ ثبت شده است

هرچند که بیماری‌های ناشی از شیوه زندگی در سراسر دنیا رتبه اول را دارند اما هنوز آگاهی مردم برای پیشگیری از بیماری‌ها چندان کافی نیست؛ برای مثال، در چند سال اخیر موج عظیمی برای مقابله با مصرف روغن‌های جامد که در بروز بسیاری از بیماری‌ها نقش داشتند به راه افتاد و اگرچه تا اندازه‌ای مفید بود و تغییراتی در عادات غذایی برخی خانواده‌ها ایجاد کرد ولی در این هشدارها به این نکته مهم کمتر پرداخته شد که: «فقط مایع بودن روغن کافی نیست؛ بلکه ما با انواع روغن‌های مایع خوراکی روبه‌رو هستیم که نحوه استفاده‌شان با هم متفاوت است و در صورت بی‌توجهی به این موضوع ممکن است با مشکل مواجه شویم.» .

بقیه در ادامه مطلب . . .

  • حامد عبیری

دود سیگار خطر ابتلا به سینوزیت را افزایش می‌دهد

 
کارشناسان معتقدند نزدیک به 40 درصد مشکلات سینوسی به دلیل قرار گرفتن در معرض دود سیگار استتحقیقات دانشمندان کانادایی نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران می‌تواند خطر ابتلا به سینوزیت مزمن را افزایش دهد.

دکتر مارتین تام ماگی محقق دانشگاه براک در این باره گفت : تحقیقات ما نشان می‌دهد 40 درصد از بیماران مبتلا به سینوزیت به دلیل قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران به این بیماری دچار شده اند.

بقیه در ادامه مطلب . . .

  • حامد عبیری

درد یا فشردگی در سینه احساس می‌کنید، نفس تنگی دارید، نمی‌توانید به درستی بخوابید، تپش قلب و خستگی عمومی و ناتوانی در انجام فعالیت‌های روزمره آزارتان می‌دهد.

وقتی دریچه یا دریچه‌های قلب بیمار می‌شود و توانایی کارکرد آنها کاهش می‌یابد، فرد با این علائم مواجه است. عدم‌مراجعه به‌موقع فرد به پزشک اوقات طلایی را برای درمان دریچه از بین می‌برد، حال آنکه پزشک می‌تواند بیماری دریچه‌ای را به وسیله پرسیدن علائم بیماری، شنیدن صدای قلب و انجام آزمایش‌ها تشخیص دهد.

بقیه در ادامه مطلب . . .

  • حامد عبیری

6 دشمن ستون فقرات

۳۰
فروردين

ستون فقرات ما دارای یک راستای مشخص و انحناهای بسیار منظم در گردن، سینه و کمر است و هر چیزی که این تعادل را به هم بزند، می‌تواند دردی را در ستون مهره‌های ما ایجاد کند. در این مقاله به 6 عامل شایع کمردرد در همین ستون اشاره می‌کنم:

بقیه در ادامه مطلب...

  • حامد عبیری

خواص ویتامین C

۳۰
فروردين

ویتامینها ترکیبات آلی غیر از قندها ، لیپیدها و پروتئینها هستند که در طبیعت توسط تک یاخته‌ها ، سلولهای گیاهی و پاره‌ای از جانداران تکامل یافته ساخته می‌شوند. چون سلولهای بدن انسان قادر به ساختن ویتامینها نیستند نیاز بدن به ویتامین باید از محیط زیست مرتبا و به مقادیر لازم توسط مواد غذایی تامین شود.

با اینکه ویتامینها نقش سازنده و تولید کننده انرژی را ندارند اهمیت آنها در انجام پدیده‌های حیاتی به اندازه‌ای است که فقدان یا کمبود هر یک از آنها موجب پیدایش اختلالات شدید در یک عضویا تمام بدن می‌گردد. ویتامینها به دو گروه محلول در آب و محلول در چربی تقسیم می‌شوند. ویتامین C در گروه ویتامینهای محلول در آب قرار دارد

بقیه در ادامه مطلب...

  • حامد عبیری

فواید ویتامین D

۲۹
فروردين

مطمئنا با نام ویتامین D آشنایی دارید و از بیماری راشیتیسم یا نرمی استخوان نیز مطالبی شنیده‌اید و یا شاید تاکنون کودکان یا افراد بزرگسالی را دیده‌اید که پاهای هلالی شکل دارند، دلیل آن چیست؟ آیا هلالی شدن پای افراد به سمت خارج یا داخل یک مسئله ژنتیکی است یا یک کمبود تغذیه‌ای؟ ویتامین D از ویتامینهای محلول در چربی است و از راههای مختلفی به بدن می‌رسد. اصلی‌ترین راه تأمین ویتامین D برخورد نور ماورای بنفش آفتاب و تغییرات پیش سازهای زیر پوستی است. این ویتامین از راه مواد غذایی حیوانی نیز تامین می‌شود. در گیاهان نیز پیش سازهای تولید کننده ویتامین D موجود است.

بقیه در ادامه مطلب...

  • حامد عبیری

پژوهشگران به منظور برخورداری بدن از ویتامین B6 بر مصرف ماهی، جگر، گوشتها، حبوبات و جهت بهره مند شده از اسید فولیک بر مصرف سبزی و میوه تاکید دارند.

محققان ژاپنی دریافتند که افراد برخوردار از رژیم‌های غذایی حاوی مقادیر بالا از ویتامین B کمتر از دیگران به بیماریهای قلبی عروقی دچار می شوند.پژوهشگران ژاپنی با انجام تحقیق روی 23 هزار مرد و 36 هزار زن به مدت 14 سال به این واقعیت دست یافتند زنانی که رژیم غذایی با مقادیر بالای اسید فولیک و ویتامین B6 مصرف می کنند کمتر از دیگران به دلیل ابتلا به بیماریهای قلبی می میرند و در مورد مردان نیز همین رابطه در خصوص نارسایهای قلبی مصداق دارد.

نتایج این تحقیق که در آخرین شماره مجله Stroke به چاپ رسید نشان داد که مصرف ویتامین B 12 در این خصوص هیچ گونه تاثیری ندارد.محققین یاد شده عقیده دارند که علت برقراری چنین ارتباطی ناشی از تاثیر ویتامینهای یاد شده بر کاهش اسید آمینه ای در خون موسوم به homocysteine است که این ماده دیواره های داخلی عروق را تخریب می کند و از عومل شکل دهنده لخته های خونی در عروق است. پژوهشگران به منظور برخورداری بدن از ویتامین B6 بر مصرف ماهی، جگر، گوشتها، حبوبات و جهت بهره مند شده از اسید فولیک بر مصرف سبزی و میوه تاکید دارند.

  • حامد عبیری

طعم تلخ قند

۲۹
فروردين

مواد غذایی شیرین، تاثیرات تلخی روی سلامتی می گذارند. پس یاد بگیرید از قند پرهیز کنید و موادی با ارزش غذایی بالاتر انتخاب کنید.

بقیه در ادامه مطلب . . .

  • حامد عبیری

اگر گرمای تابستان به حدی نباشد که آسیبی به بدن شما وارد کند، ممکن است مشکل مهم دیگری در این فصل باعث آزار شما شود که آن مشکل آلرژی‌های تابستانی است.

بروز آلرژی‌ها در این فصل از سال بسیار شایع است. تغییر ناگهانی و شدید در دمای هوا از روزهای سرد زمستانی به گرمای سوزان تابستان با خود حساسیت‌های مختلفی را به همراه می‌آورد. محققان در مقاله جدیدی که در سایت اینترنتی تورنتو نیوز نت ورک به چاپ رسیده در این باره خاطرنشان کردند: تابستانها عموما سطح رطوبت هوا بسیار بالا است و به همین خاطر تعداد قارچهای هاگی که روی برگها و علف‌های مرده رشد می‌کنند،‌ افزایش می‌یابد و نتیجه آن بروز آلرژی‌های گوناگون است.

بقیه در ادامه مطلب . . .

  • حامد عبیری

فواید ویتامین A

۲۸
فروردين

 

رتینول یا ویتامین A یکی از ویتامینهای محلول در چربی می‌باشد. ویتامین A از ترکیباتی به نام رتینوئیدها ساخته می‌شود که فرمهای فعال ویتامین A هستند و در طبیعت به چند صورت موجود می‌باشند. در طبیعت موادی به نام پیش سازهای ویتامین A وجود دارد که بتا کاروتن از آن جمله است. بتا کاروتن ترکیبی است که در بدن شکسته شده و به ویتامین A تبدیل می‌شود.

بقیه در ادامه مطلب...

  • حامد عبیری