مجله اینترنتی رویش

رویش جوانه‌های سلامتی

مجله اینترنتی رویش

رویش جوانه‌های سلامتی

۱۷۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۸۹ ثبت شده است

عضله ی قلب به علت نیاز شدید به اکسیژن و مواد غذایی سهم بیشتری از خون دریافت می کند . مقدار خونی که توسط قلب پمپاژ می شود توسط مقدار خونی که از سیاهرگ ها وارد دهلیز راست می شود تعیین می شود به این اصل قانون قلب می گویند .                                                    

قدرت پمپاژ قلب با تحریک اعصاب سمپاتیک و افزایش برون ده قلبی در هنگام ورزش افزایش می یابد .

  • حامد عبیری

دود و گرد و غبار که ریه‌ها را پر می‌کند، سر و صدا که گوش را می‌آزارد، تابش تند آفتاب که تن‌ها را نیم پز می‌کند، گرما که آدم‌ها را کلافه می‌کند یعنی تابستان حتی پیش از آن که بهار تمام شود آمده است تا همه آنها را که شنا کردن می‌دانند، وسوسه کند برای تن به آب زدن، غافل از این که آب برخی از استخرها به دلیل ترکیب با برخی مواد خطرناک بشدت آلوده و مضر است.

یک شیرجه حسابی، زیر آبی، یکی دو دور کرال در عرض استخر و بعد چرخشی آرام و دراز کشیدن روی آب، تا اینجای کار، شنا ورزشی برای تمدد اعصاب است اما همه چیز ناگهان خراب می‌شود، شما دچار سوزش شدید چشم می‌شوید یا به سرفه می‌افتید و حس می‌کنید نمی‌توانید به راحتی نفس بکشید از استخر که بیرون می‌آیید دچار خارش‌های پوستی شده اید، پوست تان مثل چوب خشک شده و در کمتر از یک ساعت بدنتان کهیر می‌زند. در چنین مواردی می‌توانید احتمال دهید یا کلر آب استخر به مقدار نامناسب بوده یا مسوول استخر به جای کلر به آب وایتکس اضافه کرده است !

  • حامد عبیری

تحقیقات جدید نشان می‌دهد نوشیدن روزانه دوغ کودکان را در برابر عفونت محافظت می‌کند.

دانشمندان متوجه شدند کودکانی که روز خود را با نوشیدن دوغ آغاز می‌کنند با احتمال 20 درصد کم‌تر به عفونت‌های گوناگون مانند عفونت‌های گوش یا سینوس دچار می‌شوند.نوشیدنی‌های پروبیوتیک مانند دوغ در طی چند سال گذشته علاقه مندان زیادی پیدا کرده است.آخرین تحقیقاتی که توسط دانشگاه واشنگتن انجام شده است نشان می‌دهد این نوشیدنی‌ها می‌توانند میزان ابتلا به بیماری‌های عفونی مختلف مانند آنفولانزا و اسهال را کاهش دهند.

این بیماری‌ها به شدت در میان کودکان شایع هستند و ممکن است بعضی از آن‌ها را چند بار در سال دچار خود کنند.برای بررسی این موضوع محققان به 600 کودک بین 3 تا 6 سال دوغ یا یک نوشیدنی بی‌تاثیر دادند.دانشمندان متوجه شدند کودکانی که دوغ مصرف می‌کنند کم‌تر به بیماری‌های عفونی دچار می‌شوند.علاوه بر آن مصرف ای نوشیدنی می تواند در محافظت از استخوان و افزایش استحکام دندان‌ها نیز موثر باشد.

  • حامد عبیری

یک متخصص پوست با بیان اینکه ابتلا به سرطان پوست و ایجاد چین و چروک‌های پوستی از عوارض برنزه شدن با نور سولاریوم است گفت: هرچه میزان اشعه بیشتر باشد عوارض بیشتری را نیز بدنبال خواهد داشت.

دکتر حسین صیرفی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: اشعه طیف A که از طیف‌های اشعه ماورای بنفش در نور آفتاب بسیار خطرناک است و در ایجاد سرطانهای پوست دخالت دارد.وی ادامه داد: از این اشعه در مراکز درمانی و سالن‌های زیبایی با عنوان نور سولاریوم یا لامپ‌های سولاریوم جهت درمان بیماریهای پوستی و نیز جهت برنزه کردن پوست استفاده می شود.عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: تا پیش از این تصور می شد که این اشعه، چندان مضر نیست و به همین دلیل از آن جهت درمان یا برنزده کردن پوست استفاده می‌شد اما تحقیقات دهه های اخیر بر خطرناک بودن این اشعه و عدم مواجهه با آن تاکید دارند.

این متخصص پوست اظهار کرد: برنزه شدن چه در مقابل نور آفتاب طبیعی و چه در زیر لامپ‌های سولاریوم بمب ایجاد جهش ژنی در سلولهای پوست و ایجاد تومورهای خوش خیم و بدخیم پوستی می شود و استفاده از این 2 روش برای برنزه کردن پوست بسیار خطرناک است.عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: هرچه تعداد دفعات انجام سولاریوم و زمان تابش اشعه بیشتر باشد صدمات وارده به پوست و احتمال ایجاد چین و چروک پوستی و سرطان پوست بیشتر می شود.

صیرفی در پایان خاطر نشان کرد: اگر افراد علاقه زیادی برای برنزه کردن پوست خود دارند بهتر است از کرم های برنزه کننده ای که منجر به رنگی شدن لایه های سطحی پوست می شود بدون اینکه نیازی به تابش زیاد نور آفتاب باشد استفاده کنند. این کرم های برنزه کننده حاوی ترکیباتی است که سب برنزه شدن می شود و به نام اتوبرنز عرضه می شوند.

  • حامد عبیری

برای ورزش در منزل تردمیل بهتر است یا دوچرخه ثابت؟ یکی از سوال های بسیار متداولی که بیماران از پزشکان و به ویژه متخصصان پزشکی ورزشی هنگامی که آنان ورزش را برای ایشان تجویز می کنند، می پرسند اینست که استفاده از تردمیل بهتر است یا دوچرخه ثابت؟

بسیاری از افراد به علت اینکه فرصت کافی برای رفتن به باشگاه های ورزشی ندارند تصمیم می گیرند که داخل منزل ورزش کنند و به همین علت به فکر تهیه یک ابزار ورزشی مناسب نظیر تردمیل یا دوچرخه ثابت می افتند؛ در چنین مواقعی است که توجه فرد به این معطوف می شود که کدامیک از این دو وسیله ورزشی مناسب تر است؟

  • حامد عبیری

به نظر می‌رسد دوران بارداری یکی از شادترین زمان‌ها در زندگی یک زن است، اما برای بسیاری از خانم‌ها این دوره با سردرگمی، ترس، غم، استرس و حتی افسردگی همراه خواهد بود.

افسردگی چیست؟

نخست باید بدانیم که افسردگی چیزی فراتر از احساس ناراحتی موقت است. در زمان افسردگی احساس غم و‌ اندوه، پوچی و شکست مدت‌ها ادامه دارد و زندگی روزانه فرد را مختل می‌کند. البته این احساسات می‌تواند شدید یا ملایم باشد، اما در هر صورت آن را به حال خود رها نکنید.

  • حامد عبیری

برای شروع پروسه درمان یک بیماری، پزشک معالج شما آزمایش‌های متعدی را درخواست می‌کند تا به وسیله آنها به اطلاعاتی دست یابد که با بررسی فیزیکی و تاریخچه فردی نمی‌توان به آنها پی برد.

آزمایشگاه، تغییرات سلامت را با زبان ریاضی نشان می‌دهد و هرچه این دقت را بالاتر ببریم بیماری در مرحله‌ای که قابل پیشگیری و درمان است، بهتر مشخص می‌شود و از این‌رو توجه به کیفیت آزمایشگاه‌ها بسیار مهم است زیرا یک اشتباه آزمایشگاهی می‌تواند ما را از تشخیص بیماری گمراه کند.رنج‌های رفرنس که رنج‌های نرمال (یا طبیعی) هم نامیده می‌شوند، منعکس‌کننده نتایج ۹5درصد افراد مانند شما هستند.

این مقادیر محدود به یک کشور یا یک منطقه نیست بلکه باید توسط متخصصان علوم آزمایشگاهی در منطقه شما گزارش شود. این بدان معنی است که رنج‌های نرمال را ابزار‌ها و محلول‌ها، اصل یا روش برای تست و جمعیت هدف مورد مطالعه تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. برای نمونه، کودکان رنج نرمالی با بالغین ندارند و مرد‌ها هم رنج نرمالی با زن‌ها ندارند. شما می‌توانید محدوده مرجع برای تست آزمایشگاهی خود را با خواندن ستون اعداد نرمال، با توجه به نتایج خود روی برگه آزمایش مشاهده کنید.

  • حامد عبیری

در هر فردی احتمال بروز خطر سرطان وجود دارد.از هر 3 زن یک نفر و از هر 2 مرد یک نفر ممکن است دست کم یکبار در طول زندگی آنها به سرطان مبتلا شوند.

 میزان احتمال بروز خطر بستگی به عوامل زیادی در شما دارد. این عوامل شامل  سیگارکشیدن، انتخاب سبک زندگی (از قبیل رژیم غذایی و ورزش) و عوامل فضای کاری و محیط  می باشد.

  • حامد عبیری

تنها حل جدول نیست که به مغز شما کمک می کند تا از عوارض سالخوردگی دور بمانید؛ خوردن غذای خوب و مناسب نیز در این راستا کمک شایانی است. بعضی خوراکی ها به خصوص برای حفاظت از سلول های ظریف عصبی و رگ های خونی مناسب اند. برخی دشمن سرسخت رادیکال های آزاد هستند؛ مولکول های اکسیژن خائنی که هنگام فعالیت مغز ساخته می شوند. اکثر غذاهایی که برای مغز مناسب اند برای قلب نیز مفیدند زیرا هر دو نیازمند جریان مداوم اکسیژن هستند و آن چه به بیماری های قلبی عروقی منجر شود بی ارتباط با افت توان مغزی نیست. فهرستی از این خوراکی ها در زیر آمده است.

  • حامد عبیری

روزاسه یا آکنه بزرگسالان یک بیماری شایع پوستی است که سبب قرمزی و تورم صورت می شود. این بیماری در زنان بیشتر از مردان بروز می کند که در برخی موارد نیز با شروع یائسگی بروز می کند که بیشتر در زنان 30 تا50 سال دیده می شود.

جوش های روزاسه به صورت برجستگی های کوچک و قرمز در چهره پدید می آیند همراه با این جوش ها، تعداد زیادی عروق خونی نازک هم ممکن است بر روی سطح پوست نمایان شوند و قرمزی هم ممکن است بر روی سطح پوست نمایان شوند و قرمزی چهره حالت پایدرای به خود بگیرد.

  • حامد عبیری